جعل حديث

مطالب دیگر:
🔗آزمون حافظه وکسلر🔗پاورپوینت درباره مشارکت های مرکزی در یادگیری حرکتی🔗پاورپوینت درباره مشکلات مورد توجه در هنگام طراحی ,اجراء ,نصب و راه اندازی تصفيه خانه های فاضلاب🔗پاورپوینت درباره معرف سایت های مفید جهت کمک به فهرست نویسی در رده بندی مواد🔗پاورپوینت درباره معرفی و تجزیه و تحلیل ماموریت و استراتژیها🔗پاورپوینت درباره مفاهيم (تئوریهای) انقلاب🔗پاورپوینت درباره مفصل و انواع مشکلات و بیماریهای مفصل🔗پاورپوینت درباره مفهوم سازی بنیادی🔗پاورپوینت درباره مقدمه اي بر رسانايي گرما🔗پاورپوینت درباره مقرنس در معماری ایرانی🔗پاورپوینت درباره منیزیم🔗پاورپوینت درباره مهندسی سواحل🔗پاورپوینت درباره نتايج ارزيابي نظر سنجي APO در معاونت توليد خودرو سواري🔗پاورپوینت درباره نظام حقوقی دریای آزاد🔗پاورپوینت درباره نقش اقدام پژوهی و رويکرد در افزايش کيفيت آموزشی و کاهش اتلاف آموزشی🔗پاورپوینت درباره نقش خانواده در کاهش عوارض اعتیاد🔗پاورپوینت درباره نور پردازی در ماکروگرافی🔗پاورپوینت درباره واکسیناسیون در دام (باکتریایی –ویروسی)🔗پاورپوینت درباره پره ها🔗پاورپوینت درباره گازهای محافظ (Gas Shielding)
جعل حديث|31018434|jtv|bf|جِی تی|
محقق گرامی فایل مورد نظر در مورد جعل حديث آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

تحقيق
متشکل از 15 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::
فهرست :
1-
2- علل
3- تميز مجعولات
4- نمونه اي از احاديث مجعوله
5- وضاعين حديث
6- علائم و وسائل تشخيص احاديث مجعوله و صحيحه


بايد دانست كه كليه احاديث منقوله، بصحت نپيوسته و روى دلائل و شواهدى، دست جعل در ميراث نبوت و ولايت برده شده.
سيد مرتضى مى‏فرمايد: همانا احاديثى كه در كتب شيعه و ساير مذاهب اسلامى نقل شده متضمن انواع اشتباهات و امورى است كه بطلان آن يقينى است مانند امور محال و چيزهائى كه دليل قطعى بر فساد آن داريم چون جبر و رؤيت ذات بارى تعالى و قول بوجود صفات قديمه براى خداوند و امثال آن از مطالبى كه ما را ناچار بنقد احاديث مى‏نمايد.
و از اين رو تشخيص صحيح و سقيم حديث، مشكل گرديده.و قهرا تناول اين علم، از عهده همگان خارج گشته.
در نتيجه هر كس را نرسد كه بهر منقولى اعتماد نموده، و آن را بساحت قدس نبوى و ولوى، انتساب دهد.
زيرا بصحت پيوسته كه پيغمبر فرمود هر كه بمن دروغ ببندد جايگاهش پر آتش گردد .نيز عقل، حاكم است كه آنچه از قول كسى نرسيده، بوى نتوان انتساب داد، تا چه رسد كه منتسب، بزرگترين امر حياتى و اجتماعى بشر، يعنى دين باشد.و منتسب اليه‏بزرگترين شخصيت جهان بشريت، و برترين مقام تربيت و تعليم يعنى پيشواى دين و مذهب.
اكنون بايد ديد كه با اين حكم شديد عقل و منع اكيد نقل، چه كسان و چگونه احاديثى صلاحيت تدوين و نقل را دارند.

علل
مى‏دانيم كه پس از پيغمبر اختلافات و حوادثى ميان مسلمين پديد گرديد.كه پاره‏اى از آنها سبب شد در زمينه آن، احاديثى جعل، و بدينوسيله موضوع، تثبيت شود، كه اهم آنها از اين قرار است:
 موضوع خلافت و جانشينى پيغمبر.كه جمعى بنص رسول اكرم.و گروهى بحسب شورى مى‏دانستند.
 روى كار آمدن معاويه، بدست آويز خونخواهى از كشندگان عثمان، (خليفه سوم) .
وى براى استحكام فرمانروائى خود بدو قوه مثبت و منفى بشرح زير تشبث كرد:
1. تبليغات و در فضائل بنى اميه (درباره رواياتى كه له خلفاء جعل كرده‏اند رك: ص 37 نوادر فيض)، و مظلوميت عثمان، و قلمداد نمودن على (ع) را از مسببين قتل وى .
2. سركوبى و نابودى مخالفين بنى اميه و اخفاء و اضمحلال فضائل بنى هاشم.و خاصه على (ع)، و تبديل فضائل آنجناب، به بديها .
 موضوع خوارج، و تشكيل اصول اعتقادى بخلاف مبانى عامه، كه براى تشييد مبانى اعتقادى خويش، دست ب زده و احيانا كسانى نيز عليه آنان حديث جعل مى‏كردند.