جلوه هاي طبيعت در قرآن

مطالب دیگر:
🔑پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی🔑پیشینه و مبانی نظری سرمایه انسانی🔑پیشینه و مبانی نظری سرمایه رابطه ای🔑پیشینه و مبانی نظری سرمایه روانشناختی🔑پیشینه و مبانی نظری سرمایه سازمانی🔑پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری🔑پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری،مفاهیم و انواع آن🔑پیشینه و مبانی نظری سرمایه گذاری ، عدم تقارن اطلاعات و مدیریت وجوه نقد🔑پیشینه و مبانی نظری سرمایه، سرمایه ی انسانی، سرمایه ی اجتماعی و شاخص های اندازه گیری آنها🔑پیشینه و مبانی نظری سطوح انگیزه یادگیری بالینی🔑پیشینه و مبانی نظری سكولاريزاسيون و حجاب🔑پیشینه و مبانی نظری سلامت روان در ایران و جهان🔑پیشینه و مبانی نظری سلامت روان و ایمان🔑پیشینه و مبانی نظری سلامت روان و تعریف آن🔑پیشینه و مبانی نظری سلامت روان وایمان با شادکامی🔑پیشینه و مبانی نظری سلامت روان وعلت اختلال روانی🔑پیشینه و مبانی نظری سلامت روان🔑پیشینه و مبانی نظری سلامت روانی سالمندان🔑پیشینه و مبانی نظری سلامت روانی و اثر بخشي مهارت هاي حل مساله و حل تعارض🔑پیشینه و مبانی نظری سلامت روانی و تعارض
جلوه هاي طبيعت در قرآن|31018436|jtv|bf|جِی تی|
محقق گرامی فایل مورد نظر در مورد جلوه هاي طبيعت در قرآن آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

تحقيق
متشکل از 20 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::
اِنَّ هذا القُرآن يَهدي لِلَّتي هِيَ اَقوَم1
همانا اين قرآن خلق را به استوارترين راهها هدايت مي كند .
در قرآن كريم آيات بسياري در رابطه با خداشناسي از طريق علم وجود دارد خداوند مكرراً به اجزاي طبيعت اشاره مي كند و هر كدام را آيه و نشانه اي از وجود لايزال خود مي داند از بزرگترين جزء كائنات تا ريزترين ذره همه و همه را دلايل قابل توجهي مي داند براي كساني كه تعقل و تفكر در آيات الهي مي كنند :
...ان في ذلك لايات لقوم يتفكرون، ... يعقلون، ... يسمعون، ... وبا عباراتي امري و پرسشي انسان را مورد خطاب قرار مي دهد و از او مي خواهد كه در آفاق و انفس تعمق و تفكر كند و همواره كساني را كه نسبت به آيات و نشانه هاي او بي توجهند شماتت مي كند و مي فرمايد :
و كاَيّن من آيه في السموات و الارض يمرون عليها و هم عنها معرضون 2
چه بسيار نشانه و آيه كه در آسمانها و زمين وجود دارد ( انسانها ) از آن مي گذرند و ( بي توجه ) به آن پشت مي كنند .

در كلامي ديگر مي فرمايد : « اگر آب دريا براي نوشتن كلمات پروردگار مركب شود ، پيش از آنكه كلمات الهي به آخر برسد دريا خشك خواهد شد هر چند دريايي ديگر ضميمه آن شود .» 3