مبانی نظری هویت ، نظریه و عوامل موثر در شکل گیری هویت

مطالب دیگر:
📃مقاله اینترنتی پروکسی سرور📃اجرای یك پروژه ساختمانی 29 ص📃دانلود تحقیق در موردآشنائی با کوره های قوس الکتریکی DC و مقایسه آن با کوره های AC📃دانلود تحقیق در موردآشنایی با آیین‌نامه‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی📃دانلود تحقیق در موردآشنایی با انواع مواد📃دانلود تحقیق در موردآشنایی با دامپروری ایران📃دانلود تحقیق در موردآشنایی با طراحی سیستم آبیاری قطره ای📃دانلود تحقیق در موردآشنایی با مدل تعالی📃دانلود تحقیق در موردآشنایی با پدیكلوزیس📃دانلود تحقیق در موردآشنایی با پدیده های غیرخطی📃دانلود تحقیق در موردآشنایی با سیستم Pacs📃دانلود تحقیق در موردآكوستیك در معماری📃دانلود تحقیق در موردآمار در علوم اجتماعی📃دانلود تحقیق در موردآمار و احتمالات مهندسی📃دانلود تحقیق در موردآموزش دبیران نظام پیشنهادها📃دانلود تحقیق در موردآموزش مهارت ها در مركز آموزش مهارت های پزشكی📃دانلود تحقیق در موردآنالیز و طراحی پی های سطحی📃دانلود تحقیق در موردآنفلوآنزای A(H1N1)📃دانلود تحقیق در موردآنفلوآنزای فوق حاد طیور📃دانلود تحقیق در مورددیوارها
مبانی نظری هویت ، نظریه و عوامل موثر در شکل گیری هویت|31018446|jtv|bf|جِی تی|
محقق گرامی فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری هویت ، نظریه و عوامل موثر در شکل گیری هویت آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

مبانی نظری هویت ، نظریه و عوامل موثر در شکل گیری هویت
دارای 26 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

در این بخش از این فصل به بررسی هویت و نظریه های مختلف در این زمینه و عوامل موثر در شکل گیری هویت می پردازیم.
2-1-1 نوجوانی و کسب هویت
یکی از جنبه های رشد فردی و اجتماعی در دوره نوجوانی کسب هویت است و می توان گفت که یکی از وظایف اصلی نوجوانان در جامعه، یافتن پاسخی عملی به این سوال است که «من کیستم؟» هرچند قرن ها پیش به این موضوع پرداخته شده ولی در چند دهه اخیر در مرکز توجه روان شناسی قرار گرفته و اولین بار اریک اریکسون به طور جامع به آن پرداخته است (ابوالقاسمی، 1386).
هویت عبارت است از افتراق و تمیزی است که فرد بین خود و دیگران می گذارد. هویت شخصی یک سازه و ساختار بدنی، روانی و اجتماعی است. یعنی شامل برداشت بدنی و طرز فکرها و عقایدی می شود که معرف فرد است و نحوه ارتباط با دیگران را نیز می سازند(احمدی، 1382).
نوجوان به طور دایم، برای کسب هویت تلاش می کند، تلاشی که هم خود را به تلاطم وا می دارد و هم دیگران را. نوجوان متوجه می شود که در جسم، افکار، هیجان ها، آرزوها و روابط با دیگران دگرگونیهایی به وجود می آید. همگام با این دگرگونی، نوجوان متوجه می شود که وجود دارد، تغییر می کند و می خواهد تغییر کند در لابه لای این جوش و خروش تغییر شکل هاف باز اوست که خود را تعریف می کند(وندر زندن، 2001؛ ترجمه گنجی، 1384).
نوجوانان و بزرگسالانی که احساس هویت در آنان قوی است خود را افرادی مجزا و متمایز از دیگران می دانند. کلمه فرد که معادل کلمه شخص است، نشان دهنده نیازی همگانی به درک خود به عنوان کسی که به رغم داشتن چیزهای مشترک با دیگران، از آن جداست. نیاز به ثبات رای و حس یکپارچگی نیز ارتباط نزدیکی با آن نیاز همگانی به درک خود دارد. وقتی که از یکپارچگی خود سخن می گوییم، مقصود جدایی از دیگران است و در عین حال یگانگی خود، یعنی انسجام عملی نیازها، انگیزه ها و الگوهای واکنش شخص((ماسن، کیگان، هوستون و کانجر؛ ترجمه یاسایی، 1387؛ .ابوالقاسمی، 1386).
2-1-2 نظریه اریکسون: هویت در برابر سردرگمی نقش
اریکسون (1950، 1968) اولین کسی بود که هویت را به عنوان پیشرفت مهم شخصیت نوجوانان و گامی مهم به سمت تبدیل شده به بزرگسال ثمر بخش و خوشحال تشخیص داد. تشکیل هویت عبارت است از اینکه مشخص کنید چه کسی هستید، برای چه چیزی ارزش قایلید، و تصمیم گرفته اید چه مسیری را در زندگی دنبال کنید(برک،2007؛ ترجمه سید محمدی، 1387)؛ و به عبارت دیگر اریکسون هویت را به صورت احساس نسبتا پایدار از یگانگی خود تعریف می کند(بیابانگرد، 1389)؛ و نوجوان برای رسیدن به یکپارچگی باید احساس کند که آنچه بنا به قراین موجود در آینده خواهد شد تداوم پیشرفته آن چیزی است که در سالهای طفولیت بوده است (ماسن و همکاران، 1387).